Brändingu korv
Teie korv on tühi

Visiitkaartide disaini 12 kuldreeglit

Visiitkaardi loomine on tihti esimene samm muutmaks oma äriideed toimivaks äriks. Kuna see on mitmete potentsiaalsete klientide jaoks esmakohtumine sinu äri või kaubamärgiga siis kindlusta, et see oleks võimalikult positiivne ja toimiv.

Hästi disainitud visiitkaart kannab endas palju enamat kui lihtsalt kontaktinformatsiooni. Läbimõeldud disainiga kaart jätab sinust ja sinu ettevõttest usaldusväärse mulje nii potentsiaalsetele klientidele kui ka koostööpartneritele.

Enne visiitkaardi tellimist või loomist mõtle läbi, mis on see “miski”, mis sinu kaardi puhul peaks teistest eristuma – meelde jääma. See “miski” mis ei lase seda kaarti ära visata, vaid paneb alati seda säilitama ja ideaalis isegi teistele demonstreerima…

Visiitkaartide disaini põhireeglid

Järgmiseks jagame 12 head nõuannet, mida võiks silmas pidada visiitkaarti disainides. Nende hulgas on nii elementaarseid asju, mida tasub teadvustada, kui ka neid, mida peaks vältima, õppides teiste vigadest. Nende nõuannete järgimisel saad luua või lasta luua endale parima võimaliku visiitkaardi lahenduse.

Selleks, et olla kindlad, pöördusime Reva Prindi CEO Martin Mällo poole, kes on olnud nende teemadega igapäevaselt tihedas kokkupuutes juba 16 aastat. Ta vaatas üle tippdisainerite soovitused ning lisas omalt poolt väärtuslikke näpunäiteid nii disaini, trüki kui ka turunduse valdkonnast.

Alustame visiitkaardi disaini sisukorrast:

  1. Kujundus, mis peegeldab ettevõtte brändi ja taset

  2. Selge ja loetav kirjastiil

  3. Optimaalne suurus ja kuju

  4. Hästi organiseeritud informatsioon + fookuspunkt

  5. Lisaväärtuse lisamine

  6. Logo ja kaubamärgi võimendamine

  7. Kasuta väikest pinda targalt (white space)

  8. Eristumine

  9. Turunduslik sõnum, (call to action)

  10. Kontrolli, kontrolli ja kontrolli

  11. Hea loetavus igas olukorras

  12. Optimaalne infokogus

Esimene ja peale kauba nõuanne. Kui sul puudub varasem disainikogemus, soovitame pöörduda spetsialisti ehk vabakutselise disaineri või disainifirma poole. See on eriti oluline, kui ettevõttel puudub logo ja visuaalse identiteedi juhis (CVI). Vastasel juhul võib iseõppimise protsessis kaotada rohkem aega ja raha (k.a saamata jäänud tulu), kui see algselt oleks maksma läinud.

Vihjeks, et disainerite töötund maksab 25-50€ vastavalt tasemele . CVI olemasolu korral võtab visiitkaardi paari variandi loomine võtab tavaliselt maksimaalselt 2 tundi. Ilma CVI-ta 2-4 tundi.

Kui sul on olemas brändijuhis ehk CVI, sisaldab see juba enamikku vajalikust informatsioonist trükikoja jaoks. Sellisel juhul jääb valida vaid trükimaterjal ja täpne info kaardile.

1. Vali brändi peegeldav visiitkaardi kujundus

Visiitkaardi välimus peaks selgelt kommunikeerima teie tegevusvaldkonda ja ettevõtte olemust. Näiteks:

  • Desinfitseerimisvahendite müüja kaart võiks olla steriilselt valge ja jätma puhta mulje, nagu toode/teenus, mida osutad

  • Graafilise disaineri kaart peaks peegeldama tema stiili, käekirja, mis ilmselgelt peaks olema isikupärane ja eristuv

Eristuda on võimalik kas: värvilahenduse, materjali või graafikaga – meie disainerid sihivad kõigi 3 combot. Tutvu visiitkaardi disainiteenusega.

2. Vali kirjastiil, mis võimaldab parimal viisil kommunikeerida oma sõnumit ja infot. (selgelt)

CVI korral on kirjastiili lahendused tavaliselt juba paika pandud. Järgnev informatsioon on mõeldud neile, kes  peavad ise hakkama saama ja puudub võimalus professionaalse disaineri abi kasutamiseks.

Järjepidevuse tagamine
Kui teie ettevõttel on juba kasutusel kindel kirjastiil – olgu see kodulehel, turundusmaterjalidel või pakenditel – on soovitatav sama kirjastiili kasutada ka visiitkaardil. See aitab hoida ühtset ja professionaalset brändi identiteeti.

Tegevusvaldkonna mõju kirjastiili valikul
Kirjastiili valikul lähtuge oma tegevusvaldkonnast. Näiteks nõustamisteenuste pakkujad peaksid eelistama selget, väljapeetud ja usaldusväärset kirjastiili. Samas, kui tegelete näiteks käsitööküünalde tootmise ja müügiga tuleks vaadata rohkem sule või kalligraafiliste fontide poole.

Visiitkaardi eetika reegel #1 – loetavus
Visiitkaart on eelkõige praktiline tarbegraafiline trükis. Selle peamine funktsioon on info edastamine, mistõttu peab tekst olema hõlpsasti loetav ilma lisavahenditeta – olgu selleks prillid, luup või eredam valgus. 

Teksti suuruse olulised põhimõtted:

  • Minimaalne teksti suurus peaks olema 8pt

  • Firma nime puhul võiks vältida üle 12pt teksti, kuna see võib mõjuda pealetükkivalt

  • Kaasaegse trendina on populaarseks muutunud inimese nime rõhutamine, kasutades seda firma logoga võrdses suuruses või isegi paksemas (bold) kirjas

3. Visiitkaardi suuruse ja kuju valimine

Kaardi suuruse ja kujuga saad rõhutada traditsioonilisust või siis vastupidi erikujulise kaardiga selget eristumissoovi. Vahepeal mindi hoogu ja kaarte oli juba jänese, koonuse, huulte jne kujulis. Kohati tundus isegi ruut või ring traditsioonilise valikuna. 

Soovitame siiski oma loomingulist fantaasiat veidi taltsutada ja jääda traditsioonilise kaardimõõdu (90 x 50 mm) piiridesse. Sellel soovitusel on väga mõjuv põhjus - kui kaart ületab standardmõõte, on vastuvõtja sunnitud selle poetama taskusse või kotti, sest traditsioonilised rahakotid ja visiitkaardihoidjad ei võimalda suuremate kaartide turvalist hoiustamist.

Juba eelmainitud traditsioonilise mõõduga ristküliku kujulistel kaartidel on 2 põhimõttelist lahendust – levinum horisontaalne, aga nüüd ka järjest enam vertikaalne asend. 

Nendes piirides on mitmeid võimalusi eristumiseks, nagu näiteks nurkade ümardamine ja erinevad sisselõiked, mida saab teha nii äärtes kui kaardi sees. Mitmed rõhutavad enamasti firma nime, logo või toote kuju, aga on ka palju dekoratiivseid lõikeid ja isegi graafilisi pildiplaane. Kõigi nende asjadega ei tasuks üle pingutada, need peaksid toimima pigem huvitava ja tähelepanu püüdva aktsendina, mitte ülepakutud elementide kuhjana.

4. Organiseeri ja täpsusta (fokusseeri) kaardile tulev informatsioon ja sõnum

Visiitkaardi peamine ülesanne on kanda endas hädavajalikku kontaktinfot. Rõhutame sõna "hädavajalik", sest just see määrab sinu kaardi efektiivsuse. Soovitan visiitkaardi esikülg hoida võimalikult selge ja vaba üleliigsest müügi- ning turundusinfost.

Ütleme min. lubatud visuaal on näiteks:

  • Firma logo

  • Firma nimi

  • Kaardi omaniku nimi

  • Amet

  • Kontaktandmed (telefon ja meiliaadress)

  • Samuti ka näiteks põhitoote graafika taustal või firma slogan

  • Skandinaavia riikides on levinud ka kaardi omaniku pilt

Lisaks on turunduslikult on lubatud firma sotsiaalmeedia kanalite eksponeerimine. Kogu eeltoodud info peaks olema loogiliselt eelmainitud järjekorras korrastatult eksponeeritud nii, et see oleks kergesti hoomatav/loetav. Soovitame eelistada õhulist liigendust, logo, nimi, amet, numbrid ja aadressid erinevatel ridadel.

Visiitkaardi tagakülg on koht, kus saate olla loomingulisem. Tavapäraselt leiab sealt:

  • Suurema logo

  • Turundussõnumid

  • Müügitekstid

  • Täiendava visuaalse info

  • QR kood

Need põhimõtted aitavad luua visiitkaardi, mis täidab oma peamist eesmärki.

5. Visiitkaardile lisaväärtuse lisamine

Eriti teenusepakkujatele soovitame jätta osa kaardi pinnast vabaks kasutamiseks. Näiteks meditsiini-, massaaži- või iluteenuste pakkujad saavad jätta ruumi järgmise visiidi aja märkimiseks.

Viimased kaks põlvkonda on oluliselt muutnud visiitkaardi olemust. Paljud kasutavad seda nüüd lojaalsuskaardina - kaardi teisel küljel on sageli kohad külastuskleepsude või templite kogumiseks. Samuti lisavad paljud ettevõtted konkreetse allahindluslubaduse, näiteks 10% soodustust füüsilistes poodides kaardi ettenäitamisel või sooduskoodi e-poes. 

Mainimata ei saa jätta ka QR koode, mis on avanud täiesti uued kasutusvõimalused:

  • Messimaterjalina kasutamine (säästes flaierite trüki- ja transpordikulu)

  • Turunduslik reklaammaterjalina suunates kindlale kodulehe maandumislehele või e-poodi

Enne tellimist mõtle läbi oma eesmärgid ja kaardi võimalikud lisafunktsioonid - nii hoiad tulevikus kokku nii raha kui aega ning väldid kaardi ülekuhjamist liigse infoga.

6. Visiitkaardile lisaväärtuse lisamine

Sinu visiitkaart on kindlasti midagi enamat, kui lihtsalt kontaktandmete kandja. Enamik ettevõtetel on kaardi teine külg valdavalt ”reserveeritud ” firma logole ja sloganile, mis on üle antava kaardi tegelik sisu-hing -olemus-mõte. Siin pannakse tihti mängu trükiste eriefektid – UV kohtlakk, erinevad foili ja surutrüki lahendused.

Kogu see meeleolu (vibe), mille suudad edasi anda logo ja firmastiili eksponeerimisega läbi värvide, kaardi materjalivaliku ning hoolikalt valitud kirjastiili, loob esmase sideme sinu kaarti saava potentsiaalse kliendi või koostööpartneri ja sinu ettevõtte/kaubamärgi vahel.

Põhiline nõuanne: kui oled juba teinud teatud valikud (logo, värvid, kirjastiilid) oma kodulehel või muudel trükistel, püsi nende juures. Nii tekib kogemuslik mälu – seotus juba eelnevalt nähtuga ja sünnibki kaubamärgi alateadvuslik mälupilt, mille kinnistab sinu poolt üle antud visiitkaart! Nii oled juba ise poolel teel CVI suunas.

7. Kasuta väikest pinda targalt (white space)

Ära kuhja oma kaardi pinda üle teksti ja graafiliste elementide või piltidega. Isegi muusikas öeldakse, et paus töötab, sama võib öelda disainis ka õhu ehk tühja pinna kohta, mis aitab keskenduda olulisele, mida soovid rõhutada – olgu selleks firma logo, kaubamärk või turunduslik sõnum. 

Lisaks vajad tihti tühja pinda lisainfoks, mille kirjutad kaardile ainult valitud klientidele või partneritele, näiteks isikliku telefoninumbri või e-maili aadressi.

Suurim kunst ongi edastada olulist infot minimalistlikult - less is more. Tulemusena võid olla üks väheseid, kes väga selgelt potentsiaalsele kliendile või võimalikule äripartnerile meelde jääb…

8. Lisa midagi erilist/eristuvat

See on koht, kus tasub mitu korda mõelda ja kaaluda, vahel isegi konsulteerida. Siin kipuvad seitse kümnest üle pingutama ja nullima ära kõik eelnevad nõuanded :)

Olles kõik eelneva õigesti teinud siis siin on koht, kus vaatad üle ja lisad ”viimase lihvina” mõjuva disainelemendi, mustri või trükiefekti, mis mõjuks, nagu täpp i-l või kirss tordil.  

Mõju avaldamiseks on mitu võimalust:

  • Materjali pinnatöötlus (struktuurne muster, siidine või liivane pind)

  • Materjali sisse- või väljapress (pimetrükk)

  • Dekoratiivsed sisselõiked äärtel või sisepinnal

  • Nurkade ümardamine

  • UV kohtlakk (reljeefne, 3D, mulliline, matt, rahalambiga loetav)

  • Klassikaline või digitaalne reljeefne fooliumtrükk

Ka siin kehtib "less is more", kui sa just pole trükiefektide müüja :)

Oluline nõuanne: kui oled valinud juba mõjusa pinnaga materjali, lisa maksimaalselt kaks efekti - üks kummalegi poolele!

9. Lisa turunduslik sõnum, mis paneks tegutsema (call to action)

CTA (call to action) ehk üleskutse tegutseda pole küll visiitkaartide puhul kohustuslik element, kuid nagu mainisime on viimased 2 põlvkonda muutnud visiitkaartide olemust. Tänapäeval pole see enam pelgalt kontaktandmete kandja, vaid võib turundajate nõuannete abil muutuda hetkega:

  • Kliendikaardiks

  • Allahindluskaardiks

  • Kinkekaardiks

Juba mainitud QR koodi lisamine tekitab kaardi kasutusele kümneid võimalusi, sealhulgas võimaluse kutsuda inimesi tegutsema. Näiteks võid suunata QR-koodi kaudu potentsiaalse kliendi oma e-poe eripakkumiste lehele, kus teda ootab piiratud aja kehtiv sooduspakkumine, näiteks 50% allahindlus.

10. Kontrolli kõik üle ja testi veel üks kord

Kontrolli ja veelkord kontrolli kõik QR koodid, telefoni nr-id, firma nimed, inimeste nimed jne. Kõlab küll loogilisena aga paraku tuleb selliseid vigu aeg-ajalt ette. Turundusliku kaardi puhul testi ja veelkord testi kaardi toimivust sihtgrupi peal. Olgu selleks juba olemasolev klient või mõni tuttav, kes võiks sihtgruppi kuuluda. QR koodide puhul soovitame üle kontrollida, et tegemist ei oleks lühiajalise koodiga. Aegumatuid QR koode saad luua näiteks Canvas.

11. Visiitkaardi eetikareegel – info kergesti loetavus

Väldi keerukaid kirjastiile ja liiga väikest teksti (alla 8pt). Mõtle sellele: kas sulle endale meeldiks, kui saabud kohtumisele ja soovid kaardilt aadressi täpsustada, aga avastad, et ei suuda seda ilma avariid tegemata lugeda? Just seda silmas peetaksegi – info peab olema selgelt ja kergesti loetav.

12. Väldi liigset info ja graafika kuhjamist niigi väikesele pinnale

Oleme sellest juba rääkinud palju, aga jäta kaardilahendus hetkeks ootele – kasvõi üheks päevaks. Seejärel vaata seda värske pilguga, küsides endalt kõik eelmainitud küsimused uuesti. Kui oled endiselt tulemusega rahul, on kaart valmis trükkimiseks! Saada päring siit.

Lõpetuseks trükikodade nõuded:

Trükkimiseks vajame pdf X1 – 4 vormingus trükifaili, kus olev kujundus ei tohi olla pilt vaid vektorgraafika.

Igal lehel eraldi visiitkaardi külg ja efektid veel eraldi lehtedel.

NB! Ära unusta lõikemärke (ka trükiefektide lehtedel, sest see on ju ainus, millega kujundus ja trükk lõpuks kokku lähevad) ja 3mm bleedi ehk ülekatvust trükitavast pinnast. Tutvu trükifailide ettevalmistusega lähemalt siit.

KKK

Millised on visiitkaardi etiketireeglid?

Esmatähtis on, et visiitkaardi tekst oleks hästi loetav – ära kasuta väiksemat kirja kui 8pt. Visiitkaardi üleandmisel kehtib rahvusvaheline komme: ulata kaart parema käega ning pööra see nii, et vastuvõtja näeb kohe kontaktandmeid. See näitab austust ja professionaalsust.

Pisut ka kultuuride erinevusest. Näiteks Jaapani kultuuris visiitkaarti võetakse vastu kahe käega ja ulatatakse kahe käega, kummardades kergelt ettepoole.

Mis on õige visiitkaardi formaat?

EL-is on levinuim formaat 90x50mm, USA-s 85x55mm. Kuigi tänapäeval kohtab ka ruudu- ja ringikujulisi visiitkaarte, soovitame jääda 90x50mm formaadi piiridesse – need mahuvad kenasti rahakoti vahele.

Kuidas visiitkaardiga eristuda?

  1. Tekst - sõnum ja selle esitusviis

  2. Visuaal - graafiline disain ja kujunduselemendid

  3. Materjal - paberi või muu materjali valik

  4. Eriefektid - kirsiks tordil on eriefektide kasutus, millest meie majas on võimalik rakendada lausa 46 erinevat trükiefekti

Mida visiitkaardi puhul teha ja mida vältida?

Soovitame:

  • Veendu, et andmed oleksid selgesti loetavad

  • Läbimõeldud paigutus

  • Lisa mitu kontakti viisi

  • Kasuta QR koodi

Ei soovita:

  • Väldi käsitsi kirjutamist (v.a lojaalsuskaardid, meditsiini ja iluteenindajate kaardid)

  • Väldi liigset informatsiooni näiteks mitu telefoni numbrid, meiliaadressi või kodulehte

Lisaks loo omale harjumus, et kannad endaga igal pool kaasas vähemalt viite visiitkaarti. 

Mis on parim programm visiitkaardi disainimiseks?

Loomulikult on meie esimene soovitus kasutada spetsialistide abi, olgu selleks vabakutseline disainer või disainifirma. Soovitusest lähtudes on kõige kvaliteetsemad programmid selleks Adobe (kujunduspakett) sellest parrim Illustrator või Corel (kujunduspakett) selleset Draw. 

Lihtkasutaja jaoks leiab netist palju võimalikke abilisi ja nende hulk kasvab pidevalt.

Tuntuimad neist on:

  • Canva

  • Vista Create

  • Adobe Express

  • Figma

 

Loe eelmist
Loe järgmist
Read other posts

Kõige levinumad visiitkaardi paberid/materjalid

Vaadates firmade trükimaterjale (brošüürid, flaierid, dokumendikaaned jne) – eriti visiitkaartide lahendusi – võib saatan peituda detailides, olgu neid siis rohkelt või minimaalselt, väheseid valitud detaile rõhutades. Kas värvivalik on piisav,...

Loe lähemalt

Visiitkaartide disaini 12 kuldreeglit

Visiitkaardi loomine on tihti esimene samm muutmaks oma äriideed toimivaks äriks. Kuna see on mitmete potentsiaalsete klientide jaoks esmakohtumine sinu äri või kaubamärgiga siis kindlusta, et see oleks võimalikult positiivne...

Loe lähemalt
Visiitkaartide kujundusmallid - TOP 4 kohta, kus neid saab

Business Card Design Templates: Top 4 Platforms & Pro Tips 2024

This blog discusses business card design templates and where to find them. FAQ: Do you provide design templates? A: No, because our goal is to provide customers with the best...

Loe lähemalt
Visiitkaartide näidised - 7 meie lemmikut

Luxury Business Cards: 7 Outstanding Examples from Our Portfolio

Luxury business cards have been a big seller in our house for the last 30 years, but in recent years, this trend has taken an even bigger leap. If you're making a...

Loe lähemalt
Kuidas edukalt messiks valmistuda: Strateegia ja Trükised

Trade Show Printing Guide: 6 Steps to Successful Marketing Materials

The summer trade show season is approaching, making it the perfect time to increase your company's visibility. If you're heading to a trade show, it's crucial to ensure your promotional...

Loe lähemalt
Siiditrüki tellimine

The Art of Silk Print

Silk printing, as the Estonian name suggests, is one of the oldest printing methods, originally done through silk, but today it has been technologically advanced for decades with electronically stretched...

Loe lähemalt
Saada päring