Tellides üle 300tk on tarne üle Eesti TASUTA

Brändingu korv
Teie korv on tühi
Trükiteenused, trükiteenuste hind ja kvaliteet

Miks on pealtnäha samadel trükiteenustel nii erinev hind?

Õige vastus tuleneb inglise keelsest väljendist, mis tõlkes kõlab, et sa saad täpselt selle mille eest sa maksid, ei rohkem, ega vähem.

Ehk siis trükiteenustel on mitte ainult erinev hind, vaid ka lõpptulemus. On olemas trükiteenuste osutajad, kes keskenduvad maksimaalselt odava hinnaga trükiste tootmisele ja vastaspoolel on trükiteenuste osutajad, kes pakuvad võimalusi, milledel sisuliselt puudub lagi, selleks on ehk vaid kliendi ja tema disaineri või disainibüroo fantaasia. Jämedalt võttes on nii odava, kui kallima trükise hinnas 50- 70 % trükitava alusmaterjali hind.

Odava trükise tootmise puhul on see valdavalt tavaline valge paber või kartong, kallima puhul saab valida tohutu hulga ( mitmeid sadu ) eri värvide, pinnaviimistluste, paksude, eriti paksude disainpaberite, kartongite, taaskasutatud paberite, seemnepaberite, käsitöö paberite, plastiku jne vahel. Ja siit edasi asi alles algab, kuna trükkida on võimalik väga erinevate trükiviisidega, millest kalleim on siiditrükk, samas on trükiefektide maailmas 80% trükiefektidest teostatavad siiditrükis. Näiteks enamus kohtlakke – matt, reljeefne, pimedas helendav, raha UV lambiga nähtav, mulli ja liivapinnaga, millele lisanduvad läikelakkidesse lisanduvad tohutu värviskaalga glitrid ja pärlmutterpulber.

Kalliduselt järgmised on UV lahendustega trükid ja efektid, näiteks 3D lakk ja I goil. Edasi oleneb, mis on trükise eesmärk – selle stantsimine, lõikamine, voltimine erikujuliseks jne.

Pöördudes tagasi soodsate trükiste juurde siis kuni 500 tükini teostatakse trükis keskmise tasemega digitrüki masinaga, üle 500 – se koguse puhul läheb käiku ofset trükk. Edasi toimub tavaliselt lõikus ja oleneb eesmärgist, kas toodetakse flaireid, voldikuid või odavaid raamtuid, brozüüre, vihikuid.

Viimase aja nn. rohelise ringmajanduse survel on kõrgemasse hinnaklassi ilmunud nn. taaskasutatud trükimaterjalid ja seda nii paberi, kartongi, kui plastiku valdkonnas ja need ei ole sugugi odavad lahendused. Samuti nõuavad paljud kliendid juba järjest rohkem loodussõbralike värvidega trükkimist, ka siin ei ole kindlasti juttu soodushindadest, kuna odavad nafta baasil toodetud kemikaalid on välja vahetatud palju kallimate loodussõbralikult toodetud kemikaalidega, mis jah tihti on kahjuks toodetud toiduainete arvelt või nende kõrvalproduktidest.
Seega selle asemel, et rääkida odavatest või kallitest trükiviisidest/trükiteenustest võiksime rääkida parem vajadusest lähtuvast parimast hinna ja kvaliteedi suhtest trükiste maailmas. Vahel ju tulebki masstoota võimalikult odavaid reklaammaterjale mida massiliselt messidel ja inimeste postkastides levitada, et saavutada omi eesmärke, ning samas, kui soovitakse hakata müüma tavapärasest kallimat teenust või toodet, siis on omal kohal ka eksklusiivsetel materjalidel trükiefektidega pakendid. Samas ei tasu unustada, et nii visiit, kui kinkekaardid on teenuseosutajate ( näiteks kosmeetikute, juuksurite, ilukirurgide, mažööride jne ) „pakendid“ enda edasimüügiks.

Loe eelmist
Loe järgmist
Saada päring